3.1.1 Respondre de manera individualitzada a les consultes urbanístiques i d’activitats de manera presencial, telefònica o a través del web municipal. Millorar els terminis entre 3 i 7 dies.
Desenvolupat90%
3.1.2 Millorar els terminis per a l’emissió de certificats de règim urbanístic, d’antiguitat i legalitat, de compatibilitat de les activitats i aprofitament urbanístic: màxim 20 dies.
Desenvolupat90%
3.1.3 Implementar el règim de llicències d’obres comunicades per agilitzar la tramitació administrativa.
Desenvolupat100%
3.1.4 Millorar els tràmits interns per a l’atorgament de bonificacions i subvencions per a rehabilitació de façanes.
Avançat80%
3.1.5 Millorar la informació d’interès urbanístic:
3.1.5.1 Crear i actualitzar el llistat de tràmits urbanístics, dins el catàleg de tràmits i procediments del web municipal,
Iniciat25%
3.1.5.2 Informar dels requisits de tramitació en línia
Iniciat25%
3.1.5.3 Actualitzar la informació pràctica en matèria d’urbanisme (façanes, bonificacions ….)
Avançat60%
3.1.6 Implementar els tràmits urbanístics de forma telemàtica.
En previsió20%
3.1.7 Modificació i aprovació d’ordenances locals de caire urbanístic: Intervenció en obres, Ocupació de via pública, Convivència ciutadana, Ordenances fiscals.
Avançat75%
3.1.8 Legalitat urbanística. Inspeccions de seguiment d’obres i de locals de les activitats. Acomplir el protocol i Pla d’inspecció i introduir millores internes per fer més efectiu el servei.
En execució50%
3.1.9 Gestionar, planificar i fer el seguiment de les obres municipals.
COVID-19. Inspecció d’obres per garantir la suspensió, decretada per l’estat d’alarma, de construcció en les comunitats de propietaris.
Desenvolupat100%
COVID-19. Inspeccions d’obres rutinàries per garantir el compliment de les mesures sanitàries de seguretat.
Desenvolupat100%
COVID-19. Assessorament a locals de restauració i bars sobre l’aplicació de les mesures sanitàries de l’Estat.
Desenvolupat100%
Valoració anual del Departament d’Urbanisme:
Aquest darrer any, el Departament d’Urbanisme ha seguit fent avenços en els diferents àmbits d’actuació:
– En allò que fa referència a l’atorgament de llicències urbanístiques, s’ha aprovat l’ordenança reguladora dels procediments d’intervenció amb les obres, la implicació principal de la qual és l’establiment del règim de comunicació prèvia, que facilita el tràmit al ciutadà i l’habilita per a iniciar les obres sense haver d’esperar l’atorgament d’una llicència. Això s’ha complementat penjant tota la informació relacionada amb el tràmit a la seu electrònica i al web de l’ajuntament.
– En aquest sentit també, s’ha incrementat la informació sobre bonificacions i subvencions relacionades amb la llicència d’obres, com poden ser les relatives a les plaques solars o a la rehabilitació de façanes, normalitzant-ne els procediments de tramitació.
– En quant als tràmits que ja es venien donant, s’ha mantingut el ritme de feina tot i l’afectació de la COVID-19, amb especial atenció a reduir els terminis. Fins i tot s’ha seguit donant atenció presencial i telefònica, sempre intentant minimitzar el risc.
– Aquest any també s’ha donat especial impuls a l’aprovació de figures de planejament i projectes d’obra.
– Finalment, l’impacte de la COVID-19 l’execució d’obres públiques ha implicat que se’n retardessin alguns terminis d’acabament.
3.2 Planificació urbanística
3.2.1 Gestió del planejament urbanístic. Establir mesures per fomentar la participació ciutadana i les primeres residències.
Avançat75%
3.2.2 Planificar tenint en compte criteris mediambientals, d’integració amb l’entorn i de sostenibilitat.
Avançat70%
3.2.3 Fer seguiment del planejament redactat per altres administracions per tal que s’adeqüin a les necessitats del municipi.
Avançat80%
3.2.4 Tramitació de documents urbanístics:
3.2.4.1 Modificació puntual a Castelló Nou.
En execució50%
3.2.4.2 Modificació clau Puigmal (per fomentar habitatges de 1a residència).
Desenvolupat100%
3.2.4.3 Modificació puntual per construcció nova gossera.
Valoració anual:
El confinament i les mesures adoptades per la Covid-19, han provocat un endarreriment en l’execució de molts de tràmits, més delque es podria desitjar, però amb l’arribada de la nova normalitat i amb molt d’esforç finalment s’ha pogut aconseguir una normalitat en la tramitació dels expedients.
Desenvolupat90%
3.3 Sostenibilitat i Medi Ambient, Pagesia i Món Rural, Platges
3.3.1 Les vies verdes han d’esdevenir la comunicació sostenible entre els nuclis urbans i el parc natural. Millorar-ne les prestacions, la seguretat i els recorreguts.
Avançat75%
3.3.2 Desplegar la Comunitat d’Usuaris d’Aigües de la Plana Litoral de la Muga per gestionar de manera unificada els recursos hídrics. Posar en funcionament la comunitat d’usuaris, creada a l’abril del 2019 amb l’elaboració d’un cens dels membres de la comunitat (fase inicial).
Iniciat25%
3.3.3 Participar en el projecte de reordenació de la platja de la Rubina que porta a terme el Ministerio para la Transición Ecológica. Elaborar una proposta pròpia i participar en el projecte final.
Desenvolupat100%
3.3.4 Acompanyament a la pagesia en les pràctiques d’agricultura sostenible. Reducció de productes fitosanitaris.
Desenvolupat100%
3.3.5 Suport a la Cooperativa Agrícola. Projectes d’interès col·lectiu.
Desenvolupat100%
3.3.6 Gossera municipal. Redactar informes paisatgístics i ambientals (1a fase).
Desenvolupat100%
3.3.7 Consolidar en les pràctiques i la logística la recollida porta a porta als grans productors. Definir protocols i automatismes.
En execució50%
3.3.8 Incrementar els percentatges de recollida selectiva. Executar campanyes ciutadanes que promoguin el reciclatge dels residus.
En execució50%
3.3.9 Implementar la xarxa de minideixalleries al municipi. Instal·lar 12 minideixalleries al carrer.
Desenvolupat100%
3.3.10 Renovar del concurs de recollida i tractament de les restes de poda i jardineria. Treure a concurs el servei de recollida i gestió de les restes de poda i jardineria.
Desenvolupat100%
3.3.11 Renovar i mantenir el Sistema de Gestió Integrat de Qualitat i Medi Ambient a la platja d’Empuriabrava. Accions de millora a la platja d’Empuriabrava per superar l’auditoria d’enguany i poder així mantenir les certificacions en qualitat i medi ambient.
Desenvolupat100%
3.3.12 Renovar les concessions de les platges del municipi per tal de poder disposar dels serveis necessaris per a cobrir les necessitats dels usuaris. Treure a concurs xiringuitos, escoles nàutiques, etc., per tal d’adjudicar-los i poder donar el servei.
Desenvolupat100%
3.3.13 Continuar la protecció dels espais dunars de les platges del municipi i augmentar-ne la superfície. Reposar les estaques i cordes malmeses i fer el tancament d’una nova àrea a la platja d’Empuriabrava.
Desenvolunpat100%
3.3.14 Difondre i cercar complicitats amb la proposta de reactivació socioeconòmica i de millora ambiental del poble de Castelló, que porta el nom de “L’Estany de la Vila”. Divulgació del projecte, contacte amb propietaris, recerca de complicitats i de compromisos i suports financers.
COVID-19. Coordinar la taula d’higiene, salut i seguretat amb sectors econòmics del municipi.
Desenvolupat100%
COVID-19. Coordinar els informadors de les platges durant la temporada d’estiu.
Desenvolupat100%
COVID-19 ATURAT. Crear l’Oficina d’Assessoria Energètica per informar els ciutadans.
En execució40%
Valoració anual:
Com a aspectes més destacables podem esmentar que el desplegament de la Comunitat d’Usuaris d’Aigües de la Plana Litoral de la Muga s’ha vist retardat per canvis sobrevinguts com qui havia de dinamitzar-la i assumir les funcions de la secretaria tècnica, cosa que ja s’ha dilucidat pel proper 2021. També és oportú ressaltar que els serveis de les platges s’han vist substancialment alterats per la situació generada pel COVID-19, atès que en tractar-se de serveis vinculats a l’activitat turística, aquest 2020 la demanda s’ha vist molt minoritzada i conseqüentment l’oferta tampoc s’ha desplegat con estava inicialment previst.
*Informació actualitzada en data 31 de Gener de 2021